Webpromotion
Webpromotion
er en fællesbetegnelse for en stor gruppe markedsføringstiltag,
der alle har forbindelse til aktiviteter på Internettet.
Webpromotion indeholder bl.a. discipliner som
søgemaskineoptimering og
søgemaskinepositionering, men dækker i virkeligheden over alle
de aktiviteter der resultere i trafik til virksomhedens website,
både de aktiviteter der foregår direkte på Internettet, og de
aktiviteter der gennemføres i den virkelige verden.
Webpromotion arbejder med begrebet kvalificeret
trafik eller kvalificeret hit. Målet med alle former for
webpromotion, er dels at firmaets hjemmesider kan findes for
relevante søgeord af relevante brugere og dels at disse brugere
faktisk klikker på de links de finder i søgemaskinernes
resultatsider. Af disse grunde er webpromotion en af de mest
målrettede former for markedsføring der findes.
Udover søgemaskineoptimering, indeholder
webpromotion også pay-per-clikc (PPC) kampagner som f.eks. google
adwords eller Yahoo! Publisher Network, markedsføring via e-mails,
f.eks. nyhedsmails eller direct mail, der meget let bliver spam hvis
man ikke passer på og andre former for Internet baseret
markedsføring. Google Adsense falder også inden for webpromotion
fordi teknikkerne er beslægtede og fordi det grundlæggende handler
om at få kvalificeret trafik til sit web site. Adsense er et helt
område for sig selv som der er begyndt at trække mere interesse og
som bestemt også kræver sin specialviden hvis man skal have succes.
Webpromotion er også besøgsanalyse, webstatestik
og analyse af brugernes handlinger på sitet. Dette kombineres med
stor effekt med søgemaskinepositionering, med det formål at
optimerer både placeringen og virkningsgrad. Det der her tales om,
kaldes også konversions eller click-through-rate, der siger noget om
hvor mange besøg, der resulterer i hits og hvor mange hits der
resulterer i salg. Funnel virtualization,
der er et Google Analytics begreb, er et vigtigt og godt værktøj til
at sige noget om hvor kunderne går i stå på vores web site, om de
følger de "veje" vi oprindeligt havde tænkt os, eller de ender i en
blindgyde. Web statistik er i det hele taget en guldgrubbe hvis man
forstår at læse informationerne og anvende dem aktivt.
Webpromotion virker allerbedst når der er
sammenhæng i alle de tiltag virksomheden laver, både på nettet og i
den virkelige verdener. Dette betyder af webpromotion ofte er et
job for specialister, men man kan også selv gøre meget, hvis man
ikke er bange for at læse lidt. Webpromotion kan
koste dyrt hvis man ikke fra starten har tænkt sig om og
inkorporeret disse elementer i websitet. Desværre kan man ikke gå ud
fra at en "almindeligt" web designfirma ved nok om webpromotion, til
til at de leverer umiddelbart kan optimeres.
Læs mere om Webpromotion
her:
Webpromotion - hvorfor det
Webpromotion - gør det selv
Webpromotion -
Doorway sider for dummies.
Webpromotion -
Optimering til google
Webpromotion - Succesfuldt forum
Webpromotion - Sådan gør du din blog kendt
Webpromotion - Reputation Management
Læs også disse serier
Søgemaskineoptimering
Søgemaskinepositionering
Søgemaskinemarkedsføring
IT sikkerhed
Hacking
google
SEO -
Blackhat Teckniques
Bufferzone.dk kan sagtens håndterer hele din
virksomheds søgemaskineoptimering, din søgemaskinepositionering og
din webpromotion eller dele heraf. Vores styrke ligger dog i
rådgivningen hvor vi går ind som uafhængig rådgiver f.eks. i
designfasen af virksomhedens web site, så de rigtige elementer
medtages og de rette valg træffes fra starten.
|