Forside   Profil    IT sikkerhed    Søgemaskineoptimering    Reference    Ressourcer

 

Midlertidige links: vidensbank

Hvordan kommen man forbi Yahoo's dørmænd.

Yahoo er et index.

Det der kendetegner et index som yahoo og jubii er at der er mennesker der vurderer hvilke sider der bliver optager og hvilke der smides ud. Dette betyder bestemt ikke at det er totalt uberegneligt hvilke ting der vurderes fra gang til gang, selvom der selvfølgelig er et personligt element i en hver evaluering.

Den placering du vælger er væsentlig.

Det første der er vigtigt er at du vælger at tilmelde dit site i den kategori hvor den passer bedst. Tilmelder du i en kategori hvor den ikke rigtig passer vil du selvfølgelig ikke blive optaget, idet det ville forringe kvaliteten af yahoos index og det er de naturligvis ikke interesseret i. Gå så dybt i deres struktur som du kan, lade være med at falde for fristelsen at tilmelde dig i en mere overordnet kategori, det forringer sandsynligheden for at du bliver optaget kraftigt, og yahoo gør ikke arbejdet for dig med at finde noget der passer bedre til dit site, de dropper dig hvis du ikke har fundet noget der passer.

Du skal tilføje indexet noget.

Når du har fundet den kategori der passer bedst muligt, så lav en analyse af de site der allerede er med. Find ud af om du kan tilføje noget indhold til dit site så det kommer til at passe endnu bedre med kategorien, eller om du kan dreje/rette noget eksisterende indhold så det passer bedre. Vigtigere endnu er det at du skal tilføje indexet noget nyt og eller bedre hvis du vil optages. Hvis du bare har sådan nogenlunde det samme som alle de andre, måske med en anden baggrundsfarve, så kommer du ikke med. Se hvad der allerede er optaget og lav så noget bedre, men pas på at du ikke laver noget nyt/andet, der så betyder at du pludselig passer bedre i en anden kategori, da det jo også vil betyde at du ikke optages.

Kvalitet og brugervenlighed.

Når det er mennesker der vurderer sitene, så har design, kvalitet og brugervenlighed betydning. Det gør ikke noget at dit site adskiller sig en smule for de andre sites, både hvad angår form og design. Husk at brugervenlighed har stor betydning, hvis ”manden fra Yaho” ikke kan finde rundt i dit site, så optager han dig ikke. Brugervenlighed handler også om at du ikke bruger irriterende popups og andre generende ting.

Det professionelle sites elementer.

Yahoo ønsker at de sites de lister er professionelle og ordentlige. Det betyder at det er en fordel hvis dit site har disse elementer. Dette er bl.a.

  • Kontaktoplysninger så man kan komme i kontakt med den/de personer bag sitet. E-mail adresse, telefonnummer, gerne et navn som ansvarlig person og en rigtig adresse.
  • Privacy policy så brugerne kan se hvilke oplysninger dit site registrere og hvad du gør med disse oplysninger.
  • Robots.txt, ikke at yahoo bruger denne til deres index, men den signalerer professionalisme
  • Sitemap høre med til brugervenlighed men er også et tegn på professionalisme
  • Valideret kode, der ikke giver fejl, inden døde links eller forældreløse sider der bare står og hænger
  • Opdaterede informationer og fjernelse at gammelt ikke relevante ting. Sitet må meget gerne virke dynamisk. Der må gerne være elementer der opdateres dagligt så derer liv i sitet.
  • Ingen ”under udførelse”, ”Kommer senere” eller ”Under Construction” skilte.
  • Undgå stavefejl, skriv forståeligt og sæt kommaer.
  • Undgå bandeord og uhøvisk tale, stødende materiale og/eller stærkt politiske ting.

Jeg kom ikke med!! Hvad nu?

Tilbage til tegnebordet, du har ikke lavet dit forarbejde godt nok. Se om du kan forbedre dit indhold, brugervenlighed, om der er fejl eller døde links. Sørg for at ændre nogle ting før du tilmelder igen, det skal gerne være synligt at du faktisk har gjort noget og derfor må der også gerne gå nogle måneder mellem afslaget og din nye tilmelding.

Læs mere om Webpromotion her:

Webpromotion - hvorfor det
Webpromotion - gør det selv
Webpromotion - Doorway sider for dummies.
Webpromotion - Optimering til google

Webpromotion - Succesfuldt forum
Webpromotion - Sådan gør du din blog kendt

Webpromotion - Reputation Management

Læs også disse serier

Søgemaskineoptimering
Søgemaskinepositionering
Søgemaskinemarkedsføring
IT sikkerhed

Hacking
google
SEO - Blackhat Teckniques


Kontakt Os

Bufferzone.DK
C.F:Richsvej 90
2000 Frederiksberg
Denmark

e-mail
info@bufferzone.dk



Zones

- GraficZone
- ScriptZone
- LinkZone
- BannerZone











FocusZones

- webpromotion
-
søgemaskineoptimering
-
søgemaskinepositionering
- IT sikkerhed

- SEO
- Hacking

Copyright 2006 BufferZone.dk. All Rights Reserved.
Legal Stuff, BufferZone dedication, Testimonials, Privacy Policy.



 
Yahoo fra bufferzone.dk Yahoo fra bufferzone.dk Yahoo fra bufferzone.dk Yahoo fra bufferzone.dk Yahoo fra bufferzone.dk